9. 6. 2008

Hallo Leute

Konecne som sa dockala aj ja mojho prveho preteku a tak vam idem o nom nieco porozpravat.

Je krasne nedelne rano, 8.6.08 a ja stavam o 6 rano, ako urcite kazdy normalny clovek. Preco? No asi preto ze o 7 uz odchadzam do Darmstadtu, 90 km vzdialeneho mesta od Gießenu, kde o 10.10 startujem na tohtorocnom prvom preteku. Uz cesta tam bola zaujimava, ked sme len tak na dialnici prechadzali okolo horiaceho auta, ktore tam len tak stalo v pravom pruhu, ziadnych ludi sme ani v nom ani okolo neho nevideli a tak sme sli dalej...postupne ako sme sa priblizovali k cielu tak sa na stvorprudovej drahe zacali hromadit auta, co je pre Nemcov dost nezvycajne, v nedelu vacsinou sedia vsetci doma (nedele je tu vsetko zatvorene) no a jediny dovod tejto premavky su auta s bicyklami na strechach alebo v kufrov. Vsetci totiz smeruju na triatlon, ktory mal dokopy ucast vyssiu nez 1000 pretekarov no a ked v kazdom aute bol jeden az dvaja pretekari..tak si to mozno viete predstavit. Parkovat sme museli tak 10 minut od kupaliska, blizsie sme sa uz o 8:30 nedostali. Uz vtedy boli na trati prvi pretekari a sice tu zacinali seniori, ktori mali start uz o 8:15. Ideme sa teda zacheckovat, dostaneme cipy na ruky, cisla, vaky, plavecke capice a velku obalku plnu casopisov a propozicii na ine triatlony.

Mala som uz pri prihlasovani (cez net) problem s tym, ze nemam ten ich Deutscher Startpass a ze som nebola ani v ziadnom nemeckom klube zaregistrovana. Tak som teda sla prihlasit do jedneho z dvoch klubov tu v meste (mala som ho odporuceny od kamosky co za nich tiez pretekala) ze teda nech ma oni prihlasia ze to bude jednoduchsie. Oni ze ziadny problem, dala som im vsetky moje udaje. Problem nastal, ked som sa dozvedela ze ma prihlasili do 1. Hessenligy za Damenteam, lebo nemaju dost zien a tak potrebuju babu do poctu. Cize moja kategoria juniorov a Jugend A zostala len v mojich predstavach;) Oni tu maju totiz system teamov a lig, co znamena ze maju rozne ligy a podla uspesnosti timu bud v tych ligach stupaju, klesaju, alebo tam sutazia medzi sebou. Takze jednotlivci tu nikoho nezaujimaju, ide najme a spolupracu timu a konecne dobre umiestnenie prvych troch (u zien startuju vzdy 4, boduju prve 3, muzsky tim tvoria 5, ale kolki prvi boduju to vam veru nepoviem;). Kto vyhra svoju ligu, stupa automaticky na dalsej, kto prehra, ide do nizsej. So einfach ist es :)

A tak ideme so vsetkymi vecami zase k autu, zobrat si tam biky, a setky veci do depa a ficime zase spat. Check-in do depa bol do 8:30, prisli sme tam asi 2 minuty pred koncom takze nas pustili aspon hned dopredu a nemuseli sme cakat v takom 20-metrovom rade ludi, co sa chceli tiez zacheckovat. Depo bolo nekonecne dlhe a velke, kym som si nasla moje cislo s mojim menom....nejdem radsej spominat na to:D Asi ste si vsimli ze som sa nesla ani rozbehat nie to este rozbikovat, to tu vo zvyku moc nemaju..tiez si neviem predstavit kam by sa tych 1000 ludi tam slo ked vsade okolo kupaliska boli trate bud bezecke alebo cyklisticke a kde neboli, tam stali auta.

A tak sme sa len rozcvicovali a cakali na „5 Minuten vor dem Start” kedy nas konecne pustili k bazenu, a to nas pustali po jednom kazdy sa musel cipom zacheckovat na takej kontrolnej debne ze prave vstupil k draham. Bazen bol uplne genialny, 50ka, z ocele, 10 drah a voda najlepsej teploty aka mohla byt, celkom akuratna. Kazdy musel ist na drahu podla svojej poslednej cislice v cisle, ja som bola 218, cize som sla na osmicku...

Startovali sme spolu s vyssou ligou zenami, cize nas bolo dost, na drahe tak asi cca 8, kazdy dostal capicu inej farby aby nas rozpoznali (cisla sa na telo fixkou nepisali). Rozplavala som sa asi 100 metrov, kedze mi zostavali asi 2 minuty, ked som skocila do vody a islo sa na start. Tam sme sa este dohadovali ze ktora je rychlejsia, ze jak sa zaradime, ze ktora ma aky cas na aku vzdialenost, no aj tak to bolo v podstate uplne jedno. Postupne sa to dako zoradilo, a plavalo sa ako inak v genialnom bazene uplne super. Dost ma zaskocilo, ze som sa dvakrat s dakym zrazila celne ked som dake baby predbiehala aj ked som v protismere nikoho nevidela predtym ale tak dake nasledky mi to snad nesposobilo (len ma uz druhy den boli hlava;). Este bolo vtipne jak sa mi dres rozopol pri tom naraze a nedal sa zapnut (esteze je podsity:) a tak som plavala druhu polovicu s odporom vejuceho dresu:D Vyliezla som (ako zaujimavost iba kusok za niekolkonasobnou majsterkou Nemecka v ironmanovi co mi vsetci rozpravali hned ako som dobehla so strasnym nadsenim ale ja som vobec netusila o koho sa jedna:D), odhodila capicu, tapla po dalsej kontrolnej debne a bezala asi kilometer do toho nekonecne dlheho depa, kde som musela nakoniec aj podliezat lebo som hned na prvy krat ten spravny rad s mojim bikom netrafila:D Nakoniec som bola rada ze som ho vobec nasla!;)

No a tak sa teda fici na cysklisticku trat, ktora sa sklada zo 4 koliecok po 5km, avsak kazde kolecko asi z 10tich zakrut (z toho tak tri 180° a dalsie minimalne 90°...

Bolo to vtipne, bo sme sa furt len tocili ale tak nemusela som apson tahat sama. Musela som sa strasne smiat jak sa len tak zase raz tocim nakonci balika (v ktorom nas bolo asi 8 bab) a za mnou taky „mensi” balicek asi 50 muzov z dalsej vyssej ligy ktori medzi casom uz tiez doplavali..Po tej obratke to trvalo zopar sekund co popri mne vsetci prefrcali..skoro som ani nezaregistrovala ze to boli cyklisti tak rychlo sli.

Konecne posledne kolecko, posledna zakruta a ide sa zase do toho nekonecne velkeho depa. Ako ostatne z mojho balika zosadnem z biku a ficim popri bicykli, no badam ze skoro vsetky si rozopinaju prilby. A tak si poviem co by som si aj ja nerozopola usetrim cas;) no ale pridem k mojmu miestu a tam ma uz caka jeden z organizatorov ktory mi zacne vysvetlovat ze si prilbu mozem rozopnut az ked je bicykel na mieste a mava mi pred ksichtom so zltou kartickou..:))) Nevadi, apson som si na chvilku vydychla co som ho musela vypocut do konca.

A tak sa ide na beh, treba buchnut rukou na dalsiu kontrol-debnu a na 2,5km okruh. Ide sa po takom tvrdsom strku, uplne v pohode, no zrazu pride zase zradna zatacka (ocividne ich tam oblubuju) a trat sa zvrtne do kopceka, takeho „malickeho”..mal sice asi len dakych 200 metrov ale polozil ma veru tak ze som uz nevladala pak bezat ani dolu tym kopcom. Aby sa nahodou niekto z tohto stupania neulial bola dalsia kontrol-debna prave tam hore na tej hore. A tak sa fici dalej, dalsie zakruty, no nastastie uz ziadne stupania. Pride koniec prveho okruhu a prva a jedina obcerstvovacka, dalsi okruh a to znamena zase moj milovany kopcek;) Mne uz to pri tom druhom raze pripadalo ze tam idem uplne krokom, to proste vobec neslo;)

A tak teda dako dobehnem aj druhy okruh, a vidim konecne dalsiu debnu. Checknem sa no na moje sklamanie pride za nou dalsia zatacka a natiahnuty koberec az do ciela, co vsak znamenalo asi dalsich 200 metrov...ta kontrolka tam totiz nebola kvoli konecnemu cielovemu casu ale na to aby moderator vedel kto prave dobieha do ciela tu poslednu rovinku a aby pekne pred vsetkymi mohol do rozhlasu zahlasit jeho meno a klub.

Nejdem sa radsej stazovat ze mam cele krvave tenisky a ze pri behu som si myslela ze kazdu chvilu dostanem do oboch lytok krce lebo to asi vsteci dobre poznate;)

Celkovy cas bol 01:14:52.30, moje kolegyne z mojho timu prisli za mnou v 5-minutovych intervaloch. To, kolkata som celkovo dopadla, tak ako aj vsetky medzicasi som sa dozvedela az dnes vecer doma cez net, s vysledkami tam sa totiz neponahlali tak sme ani vobec necakali. V tej mojej lige som bola celkovo 14. Ako tim sme boli 9.(z 11:).

Trochu ma zamrzelo ked som zbadala vysledky juniorov, kde by som s mojim casom skoncila 1. Ale vsak nevadi, takto som sa aspon nemusela o nic starat, startovne ani cestu som nikomu nepreplacala a aspon som si zapretekala a pomohla som klubu TSV Krofdorf-Gleiberg! :)

V konecnom dosledku to bol uplne super pretek, vynikajuca organizacia, urcite by som kazdemu odporucala taky niekedy zazit. To sa ani neda opisat slovami to proste musiet vidiet ked sa preteka od 8:15 do 15:30 (posledny start takze aj dlsie este) v kuse a vsetci to robia len pre radost a nie pre uspechy..

6 komentárov:

Stupi povedal(a)...

Ahoj Janka, tak pozeram ze si si tiez cez vikend zapretekala. Len k tomu ze to robia ludia pre radost staci si pozriet fotky na ktorych je Kika vo Dvoroch, tam hned vidis ze ona to robi vzdy s radostou a usmevom na tvari. Skoda ze sa ti nepodarilo ist tie juniorky.

Cibo povedal(a)...

Ola, ola! Gratulujem k vysledku, ja to beriem jednoducho tak, ze si vyhrala juniorky ;-)
Btw, co sa tyka zltej karty, tak som ju kedysi dostal v Nemecku za uplne rovnakych okolnosti.
Co sa tyka nemeckej organizacie, tak to je nekonecny zdroj inspiracie. Aj ked treba povedat, ze aj tu sa to zlepsuje - v Dvoroch boli tiez cipy a elektronicka casomiera :-) Tschuss.

Mates povedal(a)...

ano ano ta posledna veta hovori za vsetko... a uz sa na teba velmo tesime,tak pekne dojdi z tej germanie.. pa

Kilo povedal(a)...

janka... gratulacie :)))))

Anonymný povedal(a)...

Jani, krasny report! Z urcite krasneho preteku. Mam z teba radost! a fotky uplne genialne :D Tvoja lava polovicka z CR

Anonymný povedal(a)...

janulka moja jedinaaaa!super clanok este lepsi vysledok ale najlepsie bude aj tak ked uz pridem home!tesim sa na teba moc a tvoja prva vikendova zastavka dufam budu Levice!:)cmuk liebe dich