21. 1. 2009

Czech made

A prečo neostať pri klasike a pripomenúť si osemdesiate roky :) Teda v tom čase bola táto vychytená značka z východného bloku na vrchole a predávala sa ako mandarinky pred vianocami v priore. V totalitnom Československu to bola jasná jednotka. Každý po týchto bicykloch túžil, lepšie bicykle dostupné neboli. Neexistoval krajší vianočný darček ako nový "favorit" či "eska". Napriek tomu, že rokycanský závod zatvorili, bicykle Favorit sa dajú zakúpiť aj dnes. Sú síce montované v Kunoviciach pod týmto označením, ani zďaleka už však nejde o "české bicykle", pretože súčiastky na ich výrobu pochádzajú z rôznych kútov sveta. Keď som ho ja dostal ako desaťročný, úplne som slintal, čo na tom, že mal 16 kg a prehadzovanie zadného päťkolečka na ráme pri bidone.

No ale na ten nový špeciál by som kľudne sadol...

4 komentáre:

Palo povedal(a)...

No mates pekne si to napisal...
Ja ani neviem mne asi fakt najviac zo vsetkych bikov najviac paci Cibkova De Rosa King takze tak ako bolo mareckovi smutno za cannondalom tak mne bude chybat tento kralom nasich ciest;-)

SHOCKER :) povedal(a)...

noooo trufam si povedat ze DeRosa je moja srdcovka daleko viac ako Cannondale.Neviem cim to je, nechcem Cibka hladkat po tlame ale v jeho rukach sa veci menia na sperky...pamatam si ked DeRosu mal este Igor a bolo to uplne ine kolo...u andreja sa znovu narodila...podobne aj s tymto kanondalom - pamatam si ho vo vlastnictve Jara Zdanova co bolo na zaplakanie a tento cibkov 10rychlostny experiment je uplne uzasny pocin...

Mam pocit ze keby Andrej zobral do ruky Majkyho Giantozne sedive monstrum tak z neho vykuzli fakt krasne kolo...:)
andrej je uz skratka taky :) sikovny chlapec :)

:)))))))))))chaaaaa
ps: andrej....metaxu....7* /tu lubim/

Cibo povedal(a)...

dakujem chlapci, co pijete? vsetkych vas pozyvam :-)))

Cibo povedal(a)...

k tomu Favoritu:

ja som bol z chudobnej intelektualskej rodiny, takze o takych veciach som viac-menej iba snival, ale mal som kamosa, co mal fotra v autoservise, a ten dostal favorit s patkoleckom na galuskach - z Tuzexu!!! Jasne, ze som si ho cele leto poziciaval a na nom som v r.1982 absolvoval prveho zeleznaka.

Mato, presne si mi trafil na city :-)