12. 8. 2009

Embrunman 2009 - pár dni pred štartom

V sobotu sa v Embrune odohrá veľké triatlonové divadlo, ba priam triatlonová dráma, ktorá sa nedá porovnávať len tak s hocakým ironmanom. No a na štarte nebudú chýbať okrem iných hviezd svetového formátu ani Marek Nemčík a Filip Kristl. Ako prežívajú posledné dni pred štartom sa dozviete z tohoto rozhovoru.

1) Kedy a prečo si sa rozhodol pre štart na EmbrunMan, absolvoval si už niekedy niečo podobné? Mal si problém dostať sa k štartovému slotu?

Marek: To, že existuje Embrun som vedel skôr, než som vedel že existuje nejaká séria Ironman. Našiel som v článku v časopise reportáž a hrôzou som ani nedýchal. Vtedy by ma ani nenapadlo, že by som to mohol čo i len vidieť... nie to ešte skúsiť! Asi pred rokom som tak rozmýšľal, že by to nemusel byt zlý zážitok, ale myslím, že až v zime sme s Filipom a Paľom Peciarom začali o tom reálnejšie hovoriť. Sloty su prakticky k dispozicii ešte stále za celkom prijateľné štartovné, takže koncom júla sme to potvrdili... aj keď som už viackrát zanadával, že na čo som sa vôbec dal :)

Filip: Embrun bol v hlave už dávno pred začatím sezóny. Myslím, že sme aj s Marekom N plánovali tento závod už niekedy v apríli. Nič podobné som zatiaľ nešiel, ale veľmi sa teším na tie kopce. Kopce ja rád a sedieť na cestnom biku mi na rozdiel od časovkárskej kozy nerobí problémy (teraz, čo ma prešlo auto). Tak uvidime ako som na tom. Ak to zas nepôjde, tak asi túto sezónu ukončím a doliečim sa poriadne...

2) Ako sa ti darilo pripravovať na tieto preteky, vzhľadom na to, že tvoj kalendár bol plný dlhých triatlonov?

Marek: Tneto rok už mám 4 ironmanské štarty (jeden nedokončený v Klagene) a asi 3 stredné triatlony, takže natrénované by malo byť dobre. Naviac sme s Cibkom absolvovali pomerne kreatívny víkend v naozaj veľkých kopcoch, aby som si skúsil, čo to je, stúpať 20km do nejakého kopca. Embrunman v podstate začína záverečnú časť sezóny, ktorá bude strašne nabitá, keďže týždeň na to sú Bátovce, potom ajronmen v Podersdorfe a týždeň na to, keď budem zdravý, pôjdem ajronmen v Tepliciach. - Za 4 týždne 3 irony a 1 polka. No uvidíme... Čo bude potom, zatiaľ pomlčím :)

Filip: Celú svoju prípravu som sa snažil udržiavať vysoký štandard, čo sa týka formy. Ladil som len na Prahu a tak si myslím, že forma by ešte mohla ostať, aj keď ME dopadli neslávne.

3) Vzhľadom na profil cyklistickej trate asi nepoužiješ svoj časovkársky špeciál. Na čom sa teda chystáš zdolávať ťažke a dlhé stúpania? (Daj aj aké máš prevody či compact alebo klasicky 53-39 a podobne)

Marek: Nie, nie... Na Plasme mám veľmi ťažké prevody, to by som asi neprežil. Štartujem na mojej Cucume. Po skúsenosti z Paso del Stelvio som do zadu dal kazetu s prevodom 27 a dopredu compact. Naviac sa mi podarilo zohnať Ksyria a ľahké plášte, takže do kopcov by bicykel mal ísť celkom v pohode. Vraj tam je zlý povrch, tak veľmi silno dúfam, že počet defektov bude menší ako počet rezerv. Pred rokom tam Peťo Vabroušek šiel kolo za 6h 48minut, takže očakávam fušku na úrovni 8a pol hodiny. - Keďže ja nie som práve typ do kopcov :))))

Filip: Embrun bude asi prvý ironman, ktorý pôjdem na klasickom cestnom ráme s baranmi. Je to Author CA 7700 a do kopcov pôjdem na prevodoch 39x23. Ale čosi mi vraví, že 25ka by možno nebola zbytočná, tak ešte porozmýšľam.

4) Pri stúpaní na Col d'Izoard vystúpaš z 1266 na 2361 m.n.m a bude ta čakať dlhý zjazd. V akom oblečení sa chystáš na cyklistickú trať?

Marek: Priznam sa, že Izoard ma zas až tak nedesí. S Cibkom sme si vyskúšali, že tieto veľké kopce sa dajú ísť relatívne v pohode. Dám tam prevod a budem sa ťapkat na kopec pomaly ale v jednom tempe. Starosti mi však robia tie malé jedovaté výjazdy. Sú tam asi 3 a jeden hneď po vylezení z vody. A potom za Izoardom ešte dva - z toho jeden pred cieľom. Čo sa týka oblečenia, toto je pre mňa veľká neznáma. - Hore môže byť 20 a safar, ale presne tak isto môže byť nula a snehové jazyky, kašovitá vrstva snehu v hrúbke od dvoch do štyroch centimetrov. Beriem návleky na tretry - také staré, čo hneď jak sa oteplí tak vyhodím, návleky na ruky a vestu, ktorá sa mi osvedčila na Stelviu. Verím, že počasie sa nebude správať jak moja učiteľka prírodopisu zo základnej školy, ktorej som kedysi dávno pustil do záhrady môjho vlčiačika, aby jej pojedol húsky... Pomsta bola krvavá :)

Filip: Vzhľadom na profil pôjdem klasický dres, do vrecka možno vestu na zjazdy, ale to uvidím až na mieste podľa počasia. Na beh budem komplet prezliekať buď do bežeckého, alebo do kombinézy.

5) Čoho sa najviac obávaš a čo z týchto pretekov ti spôsobuje najmenšie starosti?

Marek: Najviac sa obávam, že Filip bude do 10. miesta. - Lebo to potom prídeme na Slovensko asi o pár dní neskôr:) Ak vôbec. Ale nie... Bojím sa tých malých zubatých kopčekov, dosť sa bojím defektov a technických problémov a tročku aj počasia. No a čoho najmenej? Že sa budem nudiť v sobotu od 6-tej hodiny rannej:)

Filip: Hej, nedávno som zahučal pod auto na pretekoch v Martine a odniesla to lopatka a zápästie. Ale dávam sa dokopy docela rýchlo. Momentalne to už skoro nebolí, len cítim, že tam čosi je a trochu je obmedzený rozsah pohybu. Ale s tým sa už nejako vyrovnám. Snáď.

6) Osobák na tomto preteku od teba asi nikto nečaká. Akému času by si sa ale rád priblížil?

Marek: Koho by nepotešil osobák:) Ale jak som to tak spočítaval, bol by som strašne rád, ak by sa mi podarilo zliezť z bicykla do 10 hodín. - Myslim tým plávanie + bicykel dokopy. A ak by som aj potom dal ten maratón pod 5 hodin, tak to bude pre mňa asi životný úspech. Dať to celé pod 15 hodin. Ale na to je treba poriešiť ešte veľa otáznikov. V sobotu sa uvidí:)

Filip: Neobávam sa žiadnych pretekov. Ak je forma, dá sa zvládnuť všetko a aj relatívne svižne. Rešpekt mám samozrejme zo samotného Col d'Izoard a nadmorskej výšky, keďže tak vysoko som ešte nejazdil a neviem, čo to narobí s telom. Napísal by som, že si verím na top 10, ale aby som potom zas nemusel vysvetľovať, prečo to nevyšlo, radšej si to nechám pre seba.

Drzte palce!

Žiadne komentáre: