31. 5. 2010

Half Ironman majales 2010

Po velmi dlhom case som doma-prakticky od odletu do Africkych krajin co bolo niekedy v polke aprila som doma stravil asi 3dni - prezliect, osprchovat, vyrajbat nejake handry, umyt bicykel, pomojkat sa s Lenockou a zas prec :) Zatial co moj teamovy druh Joseba Vrabel lamal krky na Kanarskych ostrovoch a skusal co to je Ironman Lanzarote, ja som zvolil trosku volnejsi program na maj - zopar pol ironmanov v strednej europe - kedze nejak to vsetko lezie do penazi a tie sa mi akosi nemnozia :) Prijemny half IM v Grazi, nasledne Majkyho dlhotriatlonovy pocin v Cunove kde som zostarol aspon o 10rokov, vcerajsi St. Polten a znackova verzia Ironman-u 70.3 a snad este o par dni Czechman Melice tvoria na zaver mojej jari stvorku u prijemnych pretekov vo fajn prostredi.


Pred rokom sa mi podarilo absolvovat krasny zavod v Grazi - bolo to fakt prijemne, easy atmosfera, prijemny pretek na krasnych tratiach, ziadne mega produkcie, len sportova akcia - skratka toho roku som sa uz moc tesil. Z vody som vyliezol velmi dobre, nabudeny jak tank som sa rozhodol ze im ukazem ako sa jazdi u nas- v azii :) ale pohlad na tester - ktory som pouzil poprvtkrat v zivote na triatlone - ma schladil - 170tepov bolo fakt vela...tak som zvesil nohe, a cakal co sa bude diat... ......nedialo sa nic....akurat tie haldy ludi na drahych bicykloch s chlpatymi nohami sa len cudovali preco cuvam :))) ale po 10tom vysvetleni ze Ich habe Polar und ich muss langsam fahren - ma to prestalo bavit a na kazdu milu otazku - bist du OK som len s usmevom odpovedal - chod do p.... :) a oni sa usmiali a slapali dalej ze ako zdvorilo som ich povzbudil :) - obehla ma dobra 100vka ludi ale drzal som 150-160 tepov jak keby som mal nad sebou damoklov mec...a ked som uz-uz zacinal chytat mikrospanok z pomalej jazdy, bol tu vytuzeny ciel. Obul som botasky - to je novy terminus-technicus pre specialnu triatlonovu obuv...- BOTASKY :) .....a vystrelil som z depa tak ze som si az chip zabudol -tak som sa vracal, lebo no chip-no time....kde su stare dobre casy ked na priemernom preteku tucna manzelka organizatora znudene mackala otlcene stopky a zapisovala cinskym perom vysledky ktore do dvoch tyzdnov potom rozposlali postou prepisane na pisacom stroji zn. Consul :) Skratka mal som pocit ze letim a do ciela som doletel za 4h 47min sice na kratsej trati ale nikdy by ma nenapadlo ze polmaraton zabehnem na tepe nad 170...a to este s gulervucim usmevom :) Toooto som potreboval, prijemny pretek, ziaden stres ...a uz som sa len tesil na Cunovo :)

Ked som videl na starte nabusenych borcov, najma Matka Balaza z ktoreho sa cez zimu na moju velku radost ale aj prekvapenie stal vynikajuci pretekar - konecne :) ....alebo zeby to bolo pravidelnou stravou v manzelstve????...........ha....no ja by som presiel na pravidelnu stravu maximalne keby ma zavreli do zariadenia na vykon trestu :) V base varia zle ale aspon pravidelne :) Kazdopadne Majky s triklubom urobili kus prace ze cez noc povyberali vsetky ladove kryhy z toho vratného kanála. Dlho som dumal preco sa to vola vratny kanal ale ked som do tej hnedej Gangy skocil, a naplo ma z toho, pochopil som preco ten privlastok - VRATNY :) ale udrzal som stravu v brusku, plaval som vedla Kiky Lapinovej a nepatri sa ogrcat najkrajsiu triatlonistku v Martine a prilahlych dedinkach :)))) Neviem jak, ale prezil som to, vyliezol na bicykel a tam to bol naozaj zazitok. Ked si v najkrajsich snoch vysnivam najdokonalejsiu trat, tak sa to ani nepriblizi tomu co vymyslel Majky - fakt klobuk dole. dokonaly asfalt, rovinka, viditelnost superov, idealny vetrik...no uzasne.... a znovu platilo - easy bicykel bude znamenat pohodovy rychly beh. Tak som sa krotil co bol dost problem ked predomnou sa krutili superi priam na dosah...ale taktika bola jasna...ved este bolo treba behat....a tak s velkymi ocami vyborneho behu som sa vydal nahanat ostatnych - hlavne Peta Vabrouska.........
Lenze to mi vydrzalo asi 1500m ked som pochopil ze - ZLE JE.....neviem co sa stalo, hlava, zaludok, nohy ruky, cele telo povedalo -dnes nie... trnavaci sa udrbavali ale ja som mal fakt pocit ze som dostal leukemiu 19km pred cielom...ale taku radost by som majkymu neurobil, preto som to poctivo dobehol a zvysok dna som stravil polo-komatickom stave... Velmi krasny pretek, uzasna atmosfera, krasne prostredie, velka poklona Majkymu ale za tu bezecku trat by som mu dal velkeho 3D shockera :) A tak som sa o tyzden na to som sa odveksloval do rakuskeho Poltenu kde vcera sa konal pravdepodobne najvacsi event pod znackou Ironman. Filip Ospaly dal lekciu velkym menam triatlonoveho sveta a bude krasa sledovat ho co podnikne v Clearwateri....kde bude tychto sampionov asi pomerne vela......... :) btw - takto vypadaju bicykle ktore jazdia Chris Mccormack a Marino Vanhoenacker....nieco podobne -ale krajsie ma pod ritou aj Jose Vrabel......no kazdopadne uzasny pohlad a este lepsi pocit ze moje kolo bolo len o ulicku dalej ...skoda len ze vykonnost nie je tak blizka :)

Po Cunovskom ocistci som siel do Poltenu s velkym respektom ale viacmenej rozhodnuty zajst taky pretek po ktorom by som bol happy a naladeny na treningy aj preteky...teda hlavne na treningy lebo kto videl moje ozrutne 90kg telicko, v objemovej priprave musi uznat ze je to vysmech zivotosprave a ostatnym vysekanym borcom :)ha......... Den pred startom oblubene ritualy ako registracia, bike check in, obchadzka obrovskeho expa som doplnil o konzumaciu fantastickeho vinka s Palom Peciarom. Vyslopali sme flasu v tempe 3min na kilometer aby nas palova manzelka necakala dlho :)ha...a jemne nadrbany som usnul ani sam neviem jak :) ----skratka vyladena psychika pred dolezitym zavodom :)....rano uz o 5.30 som bol jak rybicka /aj chut v ustach bola jak rybiciek / :) a pobral som sa na start - po nevyhnutnej masivnej navsteve WC :).....a par minut pred startom som zistil ze este nieco mi zblnka v brusku - tak som sprintoval do lesa - lebo organizatori zjavne podcenili pocet toi-toi kabiniek na take velke startove pole....podla mnozstva cupiacich ludi v lese typujem ze na buduci rok tam bude ovela viac rastlin z dovodu naozaj precizneho hnojenia ku ktoremu som rad prispel aj ja svojou troskou....no troskou...ha....som si isty ze tam kde som posobil ja 20rokov neporastie ani burina :))))

3-2-1 start................plavanicko v ramci pohody, prijemna cista voda, vybeh z depa a prezliekacka - tam som zazrel borca co sa mu zasekol zips na neoprene tak -ja blazon- sa mu snazim pomoct - par minut tam zapasime a ked uz siel na sebe roztrhat najnovsi Helix , podarilo sa mi to uvolnit ale minutky plynu a ja som zistil ze v tom depe som az moc dlho...ale nevadi,zas o nic nejde :)....Na kole chvilocku kecame s Rastom Magnom, potom mi zdrhol v kopci kde som nechcel tlacit tepy nad 170, idem pianko ale velmi rychlo, skoro stale 35-40 a tesim sa aky bude fajny cas...haky sa jazdia poctivo - vypada to miestami tak ze kto jazdi solo, ten bude diskvalifikovany :))))))) a kedze nie som vzrastom prave mini-triatlonista, za mnou sa vytvara pekny balicek :) smradi jedni lenivi.....vsetko slape az do 60km kde sa cesta dvihla tak ze sa mi skoro voda z flase vyliala :) ........hresim vo vsetkych dialektoch ktore ovladam, moj najlahsi prevod 49-21 je obdivovany nie len predbiehajucimi pretekarmi ale aj publikom ktore len kruti hlavou co to tam lamem... no nejak som sa dotrapil az do ciela, cas velmi zly, necakal som ze na zaver az tolko stratim ale o to som radsej ked vybehnem.......kraaaasna , priam idealna trat v dvoch okruhoch, super pocasie, vela ludi, uzasna atmosfera, dokonale obcerstvovacky...skratka organizacny koncert. Neexistuje nic co by som ohundral :)) Takto vypadala event arena cez ktoru bolo potrebne prebehnut 4krat vratane cielovej rovinky :) no paraaaaaaaada

Ale do ciela bolo este par km tak som letel dalej. Trosku ma vsak aj pritlacilo, utekam odskocit si na stranu a len co zasuniem vercajg do kratasov, z hrozou pred sebou vidim televiznu kameru - no to hadam nie...3000ludi a niekto je zvedavy na mna??? potom mi doslo ze ma obieha vitazka medzi profesionalkami. Pustil som sa za nou, kolko vydrzim - no moc ani nie...ale v tom som predbehol jednu babu ktoru si pamatam z mnozstva triatlonov v rakusku - na neprehliadnutelnej riti ma napisane Constance, nosi hnusnu horcicovo zltohnedu kombinezu a je taka skareda ze hokejista Oveckin by vedla nej vypadal jak panna orleanska :)no zle... Ked Jozo Vrabel videl z blizka vitazku Ironman New Zealand tak smutno poznamenal ze taku mrochtu v zivote nevidel - tak ja dodavam - Jozinko, ukazem ti Constance - rozsiris si obzory :)))) A po tomto povzbudivom momente som sa prirutil do event areny vo velkej pohode kde som si uz len vychutnal finish a nasledne som sa presunul do stanu s jedlom - kde som sa tak moc tesil na uzasne palacinky....lenze to by tam nesmel byt Andrej Orlicky ktory mi vsetky s velkym jemu priznacnym usmevom zozral :) divim sa ze nezjedol aj ten papierovy podnos :).... :) ale nieeee....vsetko je inak... ked som videl jaky je andrej bledy, musel som mu doniest nejake sacharidy a ja som sa potom dotlacil palacinkami solo - aj bez orlicaka :Takze pekny maj je za nami, na to jake bolo privetive majove pocasie to dopadlo uplne uzasne, a ja sa moc tesim na CZECHMAN MELICE ....uz za 4dni a 17hodin a par minut.... :)
...a potom uz zas na europsku cast Ironmanov s Jozinkom Vrabelom kde to zase bude o niecom inom, zaujimave, putave a gulervuce :)
PS - Jozo - vela trenuj, vela papaj, nezanedbaj spanok, a nie ze budes chodit do prace , na deti kasli, tie sa aj tak musia ucit pred koncom skolskeho roku a manzelka si uz nejak poradi :) zE? :)

6 komentárov:

Jozef Vrábel povedal(a)...

Nooo, konečne sme sa o tebe niečo dozvedeli. Pekne si to zhodnotil. Moc už netrénuj, lebo tréning je iba pre netalentovaných a to vonkoncom nie je tvoj prípad. Hlavne sa šetri, lebo nejakých 5 ironov za leto je viac ako dosť aj na Nemčíka :)

i4o povedal(a)...

Marecek, cez "event arenu" si mal bezat 6x. A s tym hakovanim suhlasim. Poniektori tam zrejme presedlali rovno zo stihacky druzstiev a tie navyky im zostali.

Stupi povedal(a)...

Co sa ti nepacilo na behu v Cunove? Ved tiez si mal skvely prehlad o ludoch na trati :-)
A potom aby clovek nemal rad vysoko-urovnove "bezhakove" triatlony v Rakusku :-)

SHOCKER :) povedal(a)...

saaakra....ičo mas pravdu....6x....tak som si to bud skratil alebo som to zle zratal :)
ale nie...ale kukam na hodinky a vypada to ze som to neskracoval :)
ha :)ale uznas sam ze to bola pecka...hoci si sa rozsruboval jak panboh prikazal:)

i4o povedal(a)...

Rozsruboval? Kurna, to je ale mily eufemizmus...

Anonymný povedal(a)...
Tento komentár bol odstránený správcom blogu.